کولر گازی تراست

کولر گازی تراست از جمله سیستم‌های تهویه مطبوع محبوب در بین کاربران است که علاوه بر کولر گازی، لوازم خانگی مختلفی نیز تولید می‌کند. در حال حاضر این برند را می‌توان یکی از برترین تولید‌کنندگان کولر گازی در جهان به شمار آورد. البته این محصول پر استفاده در فصول گرم نیز ممکن است در برخی مواقع دچار مشکل شده و نیاز به تعمیرات یا سرویس اساسی داشته باشد. از این رو در ادامه، به تعمیر کولر گازی تراست غرب تهران، معرفی برخی از مشکلات اساسی و سرویس این دستگاه خواهیم پرداخت.

تعمیرگاه کولر گازی تراست غرب تهران

تعمیرات کولر گازی برند تراست شامل تعمیرات قطعاتی خواهد شد که اغلب توسط یک تعمیرکار متخصص انجام می‌گیرد. ابتدا پیش از تعمیر باید عیب‌یابی و تشخیص صورت گرفته و سپس قطعه معیوب تعمیر یا تعویض شود. در برخی موارد مشکلات کولر گازی تراست به شکل ارور‌های مختلف روی نمایشگر دیده می‌شود. به همین دلیل تعمیرکاران از این کد خطاهای مشاهده شده برای تشخیص مشکلات دستگاه، تعمیر یا تعویض قطعات استفاده می‌کنند. برند تراست به یک شرکت معتبر تولید‌کننده لوازم خانگی در چین تعلق داشته که از دهه‌ها پیش تاکنون به تولید محصولات باکیفیت مشغول است.

برای تعمیر کولر گازی تراست در مناطق غرب تهران با شماره های 09196017175 | 092116051688 تماس بگیرید.

هزینه تعمیر کولر گازی تراست غرب تهران

هزینه مربوط به تعمیر کولر‌های گازی برند تراست با توجه به نوع خرابی قطعات معیوب، هزینه قطعات، تعویض یا تعمیر شدن قطعات مشخص می‌شود. از این رو ابتدا باید تعمیرکار متخصص از دستگاه بازدید کرده و پس از عیب‌یابی و تشخیص، هزینه مربوط به تعمیرات را اعلام نماید. برخی از هزینه‌های مربوط به تعمیر کولر گازی طبق نرخ اتحادیه و نهاد‌های نظارتی بوده و برخی دیگر با توجه به نوع خرابی، پس از بررسی جزئیات مشخص خواهند شد.

بیشتر بخوانید: تعمیر کولر گازی هایسنس غرب تهران

 در زمان تعمیر کولر گازی برند تراست باید به مواردی مانند به کارگیری قطعات فابریک، تخصص و مهارت تعمیرکار، گارانتی یا خدمات پس از فروش دستگاه، ارائه خدمات در محل و غیره توجه شود. هر کدام از این موارد می‌تواند هزینه تعمیر دستگاه را تغییر دهد. با استفاده از تعمیرات اساسی کولر گازی توسط متخصص با تجربه می‌توانید دستگاه خود را به شکل روز اول درآورده و در هزینه‌های آینده صرفه‌جویی کنید.

خدمات کولر گازی تراست در تاسیساتی شو

مجموعه تأسیساتی شو با سابقه طولانی در زمینه تعمیر کولر گازی تراست غرب تهران و برند‌های مختلف، دارای تجربه تخصصی در زمینه تعمیر مدل‌های مختلف کولر گازی تراست است. مشتریان می‌توانند پس از ثبت درخواست و هماهنگی با کارشناس مربوطه، نسبت به مراجعه کارشناس برای بازدید، شناسایی ایراد و اعلام هزینه اقدام کنند. این مجموعه خدمات متنوعی را برای تعمیر کولر گازی ارائه می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: تعمیر کولر گازی مدیا غرب تهرانتعمیر کولر گازی تراست غرب تهران با متخصصین تاسیساتی شو

تعمیر برد کولر گازی تراست

یکی از خدمات تخصصی ارائه شده در مجموعه تأسیساتی شو به تعمیرات برد به صورت تخصصی تعلق دارد. این مجموعه از کارشناسان با تجربه و آموزش دیده در زمینه ارائه چنین خدماتی بهره می‌برد.

علت خرابی: اغلب نوسانات برق از دلایل اصلی خرابی برد در کولر گازی تراست محسوب می‌شود. برد دستگاه به یک میزان دقیق از برق و ولتاژ ورودی نیاز دارد. در صورت نوسان، این ولتاژ تغییر کرده و ممکن است باعث خرابی برد در کولر‌های گازی تراست شود. همچنین اتصالات نادرست سیم کشی برق و عدم انجام سرویس دوره‌ای می‌تواند باعث خرابی برد الکترونیکی شود.

علائم خرابی: از جمله علائم خرابی برد کولر گازی تراست می‌توان به روشن نشدن دستگاه یا خاموش شدن ناگهانی آن، کار نکردن کمپرسور و یا خاموش شدن ناگهانی دستگاه اشاره کرد.

تعمیر: در برخی موارد تعمیر برد کولر گازی با هزینه بسیار زیادی همراه است. به همین دلیل ممکن است تعویض برد نسبت به تعمیر آن منطقی‌تر باشد.

بیشتر بخوانید: تعمیر کولر گازی اجنرال غرب تهران

تعمیر کمپرسور کولر گازی تراست

یکی از قطعات مهم در کولر‌های گازی برند تراست، کمپرسور آن است. کمپرسور وظیفه به حرکت درآوردن گاز مبرد در مدار بین کندانسور و اپراتور را بر عهده دارد. بنابراین خرابی کمپرسور باعث می‌شود که دستگاه روشن نشده و هرچه سریع‌تر باید نسبت به تعمیر کولر گازی تراست غرب تهران اقدام شود.

علت خرابی: از جمله دلایل خرابی کمپرسور می‌توان به اختلال در اتصالات، خرابی خازن، افزایش دمای کمپرسور و خرابی رله فرمان اشاره کرد. در صورتی که کمپرسور نیم سوز شده باشد و یا ایرادی در سنسور دمای هوا مشاهده شود، کمپرسور روشن نشده و نیاز به تعمیر دارد.

علائم خرابی: خرابی کمپرسور اغلب با تخلیه یا کمبود گاز مبرد در دستگاه یا فرستادن هوای گرم به محیط مشخص می‌شود. همچنین ممکن است سوختن کمپرسور با سر و صدای زیاد پنل خارجی یا تکان خوردن یونیت بیرونی مشخص شود.

تعمیر: تعمیر کمپرسور به دلیل ساختار پیچیده آن به مهارت خاص نیاز دارد. بنابراین باید عیب‌یابی و تعمیر آن توسط یک تعمیرکار ماهر انجام شود. تعمیرکار پس از بررسی کمپرسور، عوامل احتمالی خرابی دستگاه را در نظر گرفته و با توجه به آن‌ها، به تعمیر آن می‌پردازد. البته سرویس دوره‌ای سالیانه نیز می‌تواند در جلوگیری از خرابی کمپرسور مؤثر باشد.

بیشتر بخوانید: تعمیر کولر گازی ایوولی غرب تهران

تعمیر کندانسور در کولر گازی تراست

خرابی کندانسور می‌تواند باعث ایجاد مشکل جدی در عملکرد دستگاه شود. در صورتی که مشکلات مربوط به کندانسور در کولر گازی به شکل اساسی برطرف نشود، ممکن است دیگر قطعات را نیز دچار مشکل کند. بنابراین تعمیر آن اولویت دارد.

علت خرابی: تجمع گرد و غبار روی دستگاه می‌تواند عملکرد آن را تحت تأثیر قرار دهد. ورود جسم خارجی می‌تواند باعث خرابی پره‌های فن، خازن یا تسمه‌های فن شود. نشت گاز مبرد در کندانسور و یا مسائل مربوط به سیستم برق مدار الکتریکی نیز باعث ایجاد مشکل در این قطعه شده و نیاز به تعمیر کولر گازی تراست غرب تهران خواهد بود.

علائم خرابی: خرابی کندانسور ممکن است با تولید صدای خش خش یا کلیک کیک همراه باشد. همچنین ممکن است کولر گازی شما روشن نشده یا قدرت خنک کنندگی آن به شدت کاهش پیدا کرده باشد. همچنین خرابی کندانسور باعث عدم تخلیه مناسب گرما شده و می‌تواند کار کردن مداوم کمپرسور برای خنک کردن خانه را به همراه داشته باشد.

تعمیر: در اغلب موارد تعمیرکار ابتدا به تمیز کردن کندانسور، پاک کردن گرد و غبار روی دستگاه و بررسی اجزای الکتریکی دستگاه می‌کند. خرابی خازن رله الکتریکی ممکن است باعث ایجاد مشکل در کندانسور شده باشد. برای رفع مشکل کندانسور باید تمامی لوله‌ها، خطوط مکش و کویل‌ها بررسی شده و در صورت عدم رفع مشکل، برای تعویض آن اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: تعمیر کولر گازی گری غرب تهران

تعمیر تخصصی کولر گازی تراست در مناطق غرب تهران دهکده المپیک,شهرک آزادی,ولنجک,جیحون,سعادت آباد,صادقیه و ستارخان با شماره های 09196017175 | 092116051688 تماس بگیرید.

سرویس کولر گازی تراست

پس از راه‌اندازی سیستم سرمایشی کولر گازی، نیاز است تا هر ساله سرویس دوره‌ای دستگاه انجام شود. در سرویس دوره‌ای، سرویس کار علاوه بر تست گاز و شارژ گاز کولر و شستن کندانسور، فیلتر‌های دستگاه را تعویض یا شستشو داده و کلیه قطعات کولر گازی تراست را بررسی می‌کند. سرویس کولر گازی به صورت دوره‌ای می‌تواند باعث افزایش طول عمر دستگاه شده و ضمن حفظ عملکرد، از خرابی‌های ناگهانی آن جلوگیری کند. بنابراین بهتر است هر شش ماه یکبار، سرویس دستگاه با هدف بررسی و انجام اقدامات مختلف روی اجزای آن صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: راه حل تعمیر کولر گازی پرتابل

مرکز تعمیر تخصصی کولر گازی در غرب تهران با تاسیساتی شو

مراحل سرویس کولر گاری تراست در تأسیساتی شو

سرویس دوره‌ای با هدف پاکسازی، بررسی، عیب‌یابی و افزایش عملکرد دستگاه صورت می‌گیرد. بنابراین در این مرحله باید کلیه قطعات و عملکرد دستگاه بررسی شوند. از جمله خدمات مجموعه تأسیساتی شو برای سرویس و تعمیر کولر گازی تراست غرب تهران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

تمیز کردن و بررسی فیلتر هوا:

در این مرحله کلیه فن‌ها، فیلتر‌ها و قطعات کولر گازی که ممکن است گرد و غبار از عملکرد صحیح آن‌ها جلوگیری کرده باشند، تمیز خواهند شد.

بیشتر بخوانید: تعمیر کولر گازی میتسوبیشی

بررسی قطعات داخلی کولر گازی:

اغلب سرویس کار در زمان سرویس دوره‌ای کلیه قطعات، اتصالات و اجزای داخلی دستگاه را بررسی کرده و آن‌ها را از نظر خرابی ظاهری تست می‌کند.

بررسی میزان فشار گاز مبرد:

سطح فشار گاز دستگاه باید به صورت استاندارد باشد. بنابراین در زمان سرویس دوره‌ای میزان گاز کولر را بررسی و کاهش یا افزایش سطح فشار آن را به اندازه استاندارد می‌رسانند.

پاکسازی یونیت خارجی و بررسی کندانسور:

در این مرحله باید قسمت‌های مهمی از دستگاه مانند کندانسور و یونیت خارجی بازدید شده و در صورت آلودگی و وجود گرد و غبار پاکسازی شوند.

بررسی لوله‌ها از نظر ترک یا نشتی:

کلیه اتصالات و لوله‌ها در زمان سرویس دوره‌ای بررسی شده و هرگونه ترک یا نشتی در آن‌ها شناسایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: تعمیر کولر گازی هیتاچی غرب تهران

هزینه نصب و تعمیر کولر گازی تراست غرب تهران

یکی از سؤالاتی که اغلب مشتریان با آن مواجه هستند، هزینه نصب کولر گازی تراست است. هزینه نصب دستگاه به برخی اقدامات وابسته خواهد بود. زیرا ممکن است در زمان نصب، علاوه بر راه‌اندازی کولر گازی، به نصب اتصالات اضافه مانند پایه کمپرسور، اضافه کردن لوله، کابل کشی اضافی یا شارژ گاز تکمیلی نیاز باشد. همچنین هزینه ایاب و ذهاب، هزینه‌های اضافی از قبیل سوراخکاری، جوشکاری و غیره نیز به آن اضافه خواهد شد. بنابراین هزینه نصب و راه‌اندازی کولر‌های گازی ممکن است با توجه به خدمات اضافی ارائه شده و یا تعمیر کولر گازی تراست غرب تهران متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید: انواع ارورهای کولر گازی سامسونگ

طریقه نصب کولر گازی تراست

در ادامه، نصب کولر گازی تراست را به صورت مرحله به مرحله ارائه خواهیم کرد. البته باید توجه داشت که نصب کولر گازی از جمله پنل داخلی و خارجی باید توسط نصاب ماهر و با تجربه انجام شود.

  • ابتدا باید محل نصب یونیت داخلی مشخص شود. سپس با ایجاد حفره در دیوار برای عبور کابل و لوله پایه پنل را با کمک پیچ روی دیوار نصب کرد. در زمان نصب یونیت داخلی باید کلیه کابل‌ها و لوله‌ها کاملاً محکم به یکدیگر متصل شده و از اتصال لوله تخلیه آب به پایه پنل داخلی نیز اطمینان حاصل شود.
  • در ادامه، باید موقعیت مناسبی برای نصب پنل خارجی در نظر گرفته شود. کندانسور یا پنل خارجی باید به دور از گرما، عبور و مرور افراد یا گرد و غبار باشد. اتصال صحیح کابل‌های برق و محکم نمودن آن به پنل از جمله اقدامات دیگر در زمان نصب کولر گازی تراست است.
  • در مرحله بعد باید با استفاده از پمپ خلاء، هوا و رطوبت را از لوله‌های خنک‌کننده خارج کرد. همچنین اتصالات شیر‌ها باید از نظر نشتی بررسی شده و پس از اطمینان پمپ را جدا نمود.

بیشتر بخوانید: تعمیر کولر گازی سامسونگ در تهران

جهت سرویس و نصب کولر گازی تراست در غرب تهران با شماره های 09196017175 | 092116051688 تماس بگیرید.

سخن آخر

پس از خرید کولر گازی تراست و نصب آن، باید به سرویس دوره‌ای دستگاه نیز توجه کرده و کلیه قطعات آن به صورت دوره‌ای بررسی شود. بدین ترتیب می‌توان نسبت به عملکرد دستگاه در طولانی مدت اطمینان داشت. دلایل زیادی ممکن است باعث خرابی کولر گازی شده و از عملکرد صحیح آن جلوگیری کنند. با این حال باید دانست که عیب‌یابی و تعمیر کولر گازی تراست غرب تهرانیک کار تخصصی بوده و به جای اقدامات خودسرانه، باید از مشاوران و تعمیرکاران با تخصص کافی کمک گرفت.