کولر گازی یکی از لوازم خانگی محبوب و مورد علاقه در فصول گرم سال است. از برند‌های محبوب در بین کولر‌های گازی بازار، می‌توان به برند ایوولی اشاره کرد. باوجود کیفیت و دوام بالای محصولات این برند، استفاده مداوم و عدم سرویس به موقع این دستگاه ممکن است باعث خرابی آن شود. به همین دلیل، تعمیر و سرویس کولر گازی ایوولی بسیار حائز اهمیت خواهد بود. در ادامه به موارد مهم در زمینه تعمیر و سرویس این دستگاه خواهیم پرداخت.

تعمیر کولر گازی ایوولی در غرب تهران

کولر گازی از برند ایوولی در اصل به کشور ژاپن تعلق دارد. اما مونتاژ و تولید محصولات این برند در کشور چین انجام می‌شود. کمپانی ایوولی توانسته با استفاده از بهترین قطعات و پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا، محصولات باکیفیت خود را به بسیاری از کشور‌ها صادر کند. محصولات ایوولی دارای انواع کمپرسور روتاری، پیستونی و... قدرتمند، مصرف انرژی کم، قدرت پرتاب باد بالا و فیلتر‌های آنتی باکتریال هستند و این موارد باعث محبوبیت این برند شده است. تعمیر کولرگازی برند ایوولی شامل مراحل زیر است که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: 5 راه حل تعمیر کولر گازی پرتابل

راه ارتباطی با تاسیساتی شو برای تعمیر تخصصی کولر گازی ایوولی در غرب تهران 09196017175 | 09216051688

خدمات تأسیساتی شو برای تعمیر کولر گازی ایوولی

مجموعه تأسیساتی شو برای تعمیر کولر گازی ایوولی غرب تهران و رفع کلیه ایرادات مربوط به کولر گازی‌های این برند خدمات متنوعی را ارائه می‌کند. در این مجموعه تعمیرکاران مجرب و متخصص با توجه به درخواست مشتریان اعزام شده و پس از عیب‌یابی، می‌توانند تعمیر و سرویس کولر‌های گازی را با دقت هرچه تمام‌تر انجام دهند. از جمله خدمات این مجموعه برای تعمیر انواع کولر گازی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:انواع ارورهای کولر گازی سامسونگ

تعمیر کولر گازی ایوولی غرب تهران/ تاسیساتی شو

تعمیر برد کولر گازی ایوولی: 

تعمیر مربوط به برد کولر گازی برند ایوولی در مجموعه تأسیساتی شو با استفاده از تکنسین‌های مجرب و با کمک تجهیزات پیشرفته انجام می‌شود. برد کولر گازی نقش مهمی در عملکرد این دستگاه ایفا می‌کند.

علت خرابی: برد کولر گازی ممکن است به دلایلی مانند خرابی قطعات الکترونیکی مانند مقاومت‌ها، عدم استفاده درست مانند دمای نامناسب و عدم تنظیمات صحیح و تهویه نامطلوب خراب شود.

علائم خرابی: علائم خراب شدن برد شامل روشن نشدن دستگاه، کار نکردن کمپرسور سرما یا گرمای بیش از اندازه و خاموش شدن ناگهانی کولر گازی باشد.

تعمیر: این قطعه یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین قطعات در کولر گازی و اسپلیت‌های ایوولی بوده و ممکن است تعمیرات آن پر هزینه باشد. در اغلب موارد در صورت عدم امکان تعمیر برد دستگاه، آن را تعویض می‌کنند.

بیشتر بخوانید:تعمیر کولر گازی گری غرب تهران

تعمیر کمپرسور کولر گازی ایوولی

کمپرسور یکی از قطعات مهم در کولر گازی برند ایوولی است که در صورت خرابی ممکن است هزینه بالایی را برای کاربران کولرگازی به دنبال داشته باشد. از این رو، سرویس، نگهداری و استفاده درست از کولر گازی و به دنبال آن کمپرسور دستگاه اهمیت زیادی دارد. این بخش از دستگاه وظیفه فشرده کردن مبرد از حالت گاز به حالت مایع را بر عهده خواهد داشت.

علت خرابی: عدم نگهداری و سرویس دوره‌ای منظم، آلودگی قطعات، کمبود روغن، ایجاد مشکل در لوله‌های مکش و نشت از لوله مبرد باعث خرابی کمپرسور شده و نیاز به تعمیر کولر گازی ایوولی غرب تهران خواهد بود.

علائم خرابی: روشن نشدن دستگاه یا وزش هوای گرم نشان دهنده خرابی کمپرسور کولر گازی است.

تعمیر: در اغلب موارد قطعات معیوب در کمپرسور تعویض شده و با توجه به گران قیمت بودن این قطعه و یا کولر گازی، تعمیر یا تعویض کمپرسور با هزینه بالایی همراه است.

بیشتر بخوانید: تعمیر کولر گازی سامسونگ غرب تهران

شماره تماس تعمیرکاران تاسیساتی شو برای تعمیر و سرویس کولر گازی ایوولی غرب تهران 09196017175 | 09216051688
تعمیر و سرویس کولر گازی در صادقیه
تعمیر و سرویس کولر گازی در ولنجک

تعمیر کندانسور کولر گازی ایوولی

کندانسور یا فن بیرونی کولر گازی یکی از قسمت‌های اساسی و کاربردی این دستگاه محسوب می‌شود. این قطعه با دریافت هوای گرم در فضای خانه، باعث خنک شدن محیط خواهد شد. کندانسور با چگالی آب باعث تبدیل بخار مایع به آب و آب به بخار می‌شود. از این رو در خنک کردن محیط و قدرت کولر گازی در خنک‌سازی بسیار اهمیت دارد.

علت خرابی: عدم نصب فن در مکان مناسب، آسیب دیدن پروانه فن، قطع و وصل بیش از حد یا اندازه نامناسب موتور، ایجاد ترک در خطوط مکش و نقص در مدار الکتریکی می‌توانند باعث خرابی کندانسور شوند.

علائم خرابی: ایجاد صدای خش خش در زمان کار کردن دستگاه، کاهش قدرت خنک کردن، یخ زدگی برخی از اجزا از علائم خرابی کندانسور هستند.

تعمیر: اغلب برای رفع برخی از مشکلات ابتدایی کندانسور اقدام به شستشوی این بخش از دستگاه می‌شود. در صورتی که خرابی یا ایرادات این قطعه بیشتر از حد معمول باشد، باید آن را تعویض کرد.

بیشتر بخوانید:تعمیر و سرویس کولر گازی ال جی غرب تهران

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تعمیر انواع کولر گازی و اسپلیت در مدل های مختلف و برندهای متفاوت در غرب تهران پیشنهاد می کنم مقاله تعمیر کولر گازی و اسپلیت را مطالعه نمایید.

هزینه تعمیر کولر گازی ایوولی

هزینه تعمیرات مربوط به کولر گازی برند ایوولی به موارد مختلفی مانند مدل دستگاه و نوع خرابی پیش آمده برای آن بستگی دارد. در صورتی که قطعات کولر گازی نیاز به تعمیر داشته باشد، هزینه آن کمتر بوده و در صورت تعویض قطعات ممکن است هزینه کلی مربوط به تعمیر کولر گازی بیشتر برآورد شود.

تعمیرکار متخصص پس از مراجعه و بررسی دستگاه می‌تواند هزینه مربوط به تعمیرات کولر گازی را به شما اعلام کند. پس از عیب‌یابی و اعلام هزینه به صورت حدودی و در صورت رضایت، تعمیر یا تعویض قطعات دستگاه صورت می‌گیرد. قیمت هر کدام از قطعات تعویض شده نیز ممکن است متفاوت بوده و با توجه به نوسانات قیمت بازار دچار تغییرات شود.

بیشتر بخوانید:تعمیر کولر گازی میتسوبیشی غرب تهران

هزینه های سرویس و تعمیر کولر گازی و اسپلیت هر ساله توسط اتحادیه دست خوش تغییراتی می گردند ولی اگر می خواهید بدانید که چه عواملی در این نرخ و هزینه تاثیر گذار هستند پیشنهاد می کنم مقاله هزینه سرویس کولر گازی در سال 1403 را مطالعه نمایید.

سرویس کولر گازی ایوولی غرب تهران

در صورتی که سرویس کولر گازی در محل به صورت مداوم انجام شود، دوام و کارکرد بسیاری از قطعات کولر گازی افزایش پیدا کرده و ممکن است خطر آسیب دیدگی به دیگر قطعات کاهش پیدا کند. همچنین سرویس کاران در زمان سرویس کولر گازی ایوولی غرب تهران توصیه‌های لازم را برای استفاده هرچه بهتر کولر گازی ارائه کرده و بنابراین طول عمر دستگاه بیشتر خواهد شد.

سرویس اسپلیت ایوولی غرب تهران/تاسیساتی شو

نحوه سرویس کولر گازی ایوولی در تأسیساتی شو

تأسیساتی شو به عنوان یکی از مجموعه‌های فعال برای سرویس کولر گازی برند ایوولی در غرب تهران با تجربه درخشان و به کارگیری تکنسین‌های مجرب، خدمات گسترده‌ای را در زمینه سرویس کولرگازی ایوولی ارائه می‌کند. مشتریان می‌توانند در هر زمان از ساعات شبانه روز برای بهره‌مندی از خدمات تعمیرکاران آموزش دیده، تعویض قطعات، سرویس و تعمیرات اساسی با تأسیساتی شو تماس بگیرند. نحوه سرویس کولر گازی در این مجموعه شامل موارد زیر است.

بیشتر بخوانید:تعمیر و سرویس کولر گازی هیتاچی

تعویض فیلتر هوا:

فیلتر هوا از ورود ذرات گرد و خاک به داخل دستگاه جلوگیری می‌کند. تعویض فیلتر هر ۶ ماه یک بار انجام می‌شود.

بررسی قطعات داخلی کولر گازی:

در زمان سرویس کولر گازی تمامی قطعات آن شناسایی و بررسی خواهند شد. بررسی قطعات دستگاه از لحاظ ظاهری، از خرابی آن در طولانی مدت جلوگیری خواهد کرد.

بررسی سطح فشار گاز کولر:

با بررسی سطح فشار گاز کولر از فشار به دستگاه جلوگیری خواهد شد. افزایش یا کاهش سطح فشار گاز نسبت به حد مجاز باعث کاهش کارایی دستگاه شده و عملکرد‌ آن را دچار مشکل می‌کند. در صورت عدم استاندارد بودن سطح فشار گاز باید برای شارژ گاز کولر اقدام کرد.

بررسی و پاکسازی یونیت خارجی و کندانسور:

تکنسین پس از بررسی قسمت‌های مهم کندانسور، اقدام به پاکسازی آن از آلودگی‌های محیطی و ذرات گرد و غبار می‌کند. این قسمت به دلیل قرارگیری در خارج از ساختمان، اغلب دچار آلودگی شده و باید در زمان انجام سرویس کولر گازی ایوولی غرب تهران باز شده و توسط فشار آب پاکسازی شود.

بررسی ترک‌ها و نشتی‌های احتمالی در لوله مسی:

در صورت ایجاد هرگونه ترک یا نشتی در لوله‌های کولر گازی، کارایی دستگاه کاهش پیدا کرده و باعث افزایش هزینه‌های مربوط به انرژی خواهد شد. در زمان سرویس دوره‌ای دستگاه، تمامی لوله‌ها بررسی شده و وجود هرگونه ترک یا نشتی در لوله‌ها شناسایی خواهد شد. در نهایت باید لوله‌های معیوب با لوله‌های سالم تعویض شوند.

بیشتر بخوانید:تعمیر کولر گازی مدیا غرب تهران

برای سرویس کولر گازی ایوولی در غرب تهران با سرویس کاران تاسیساتی شو تماس بگیرید 09196017175 | 09216051688

نصب کولر گازی ایوولی غرب تهران

شروع فصل گرم همراه با استفاده از کولر‌های گازی و اسپلیت است. این دستگاه‌های محبوب با قدرت خنک کنندگی در فصل گرما می‌توانند بهترین گزینه برای خنک کردن محیط باشند. البته باید توجه داشت که نصب این دستگاه‌ها پس از خرید، باید حتماً توسط نصاب مجاز و متخصص انجام شود. نصب کولر گازی شامل انتخاب محل نصب، لوله کشی، سیم کشی برق، عایق کاری، بررسی نشتی و آزمایش دستگاه خواهد بود.نصب کولر گازی ایوولی غرب تهران/تاسیساتی شومرحله مهم در زمان نصب کولر گازی انتخاب محل درست و مناسب برای قرار دادن یونیت‌های این دستگاه است. پس از انتخاب باید سوراخکاری و تنظیمات داخلی و خارجی نیز صورت بگیرد. در زمان لوله کشی و انجام فرایند‌های مربوط به آن نیاز است تا فلزکاری اتصالات و جوشکاری انجام شود.

سیم کشی مراحل مربوط به اتصالات سیم کولر گازی نیز از جمله مراحل مهم در نصب کولر گازی محسوب می‌شود. پس از آن باید عایق کاری لوله‌ها و تخلیه صورت گرفته و پس از وکیوم، مرحله تست و بررسی کارکرد صحیح قطعات انجام شود. در نهایت پس از انجام مراحل مختلف مربوط به نصب کولر گازی ایوولی غرب تهران باید کلیه موارد به طور کامل چک شوند.

بیشتر بخوانید:تعمیر کولر گازی اجنرال غرب تهران

نحوه باز کردن پنل کولر گازی ایوولی

برای باز کردن پنل کولر گازی ابتدا باید در مورد محل قطعات و قرارگیری پیچ‌ها اطلاعاتی به دست آورد. در برخی از مدل‌ها نحوه قرارگیری اجزای داخلی همانند پیچ‌ها و پنل‌ها با یکدیگر متفاوت هستند.

باز کردن قاب پنل: در مرحله اول قاب قرار گرفته در قسمت خارجی کولر به آرامی باز شود. در برخی از مدل‌ها این قاب به صورت متحرک بوده و در برخی از مدل‌های دیگر نیز با پیچ محکم شده است.

باز کردن پیچ‌های داخلی در زیر قاب: بعد از خارج کردن قاب متحرک در زیر آن چند عدد پیچ وجود دارد که باعث اتصال قاب پنل کولر گازی به بدنه می‌شود.

جدا کردن پیچ‌های قاب کوچک: در زیر قاب بزرگتر یک قااب متحرک وجود دارد که در زمان روشن کردن دستگاه، باز شده و در زمان خاموش شدن، بسته می‌شود. پیچ‌های این بخش نیز در قسمت کناری قرار دارد. در برخی از مدل‌ها، این قاب بدون پیچ و تنها به وسیله خار‌هایی به کولر متصل شده است.

جدا کردن قاب پنل داخلی: بعد از باز شدن تمامی پیچ‌ها باید قاب کولر گازی از دو طرف با دست گرفته شده و به آهستگی از بدنه جدا شود.

بیشتر بخوانید:تعمیر و نصب کولر گازی ایران رادیاتور غرب تهران

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نصب انواع مدل های کولر گازی و اسپلیت پیشنهاد می شود مقاله نصب کولر گازی و اسپلیت در غرب تهران را مطالعه نمایید.

هزینه نصب کولر گازی ایوولی غرب تهران

هزینه نصب کولر گازی به عوامل متعددی مانند نوع دستگاه، متراژ لوله‌های رابط و انجام خدمات جانبی مرتبط است. بنابراین امکان ارائه یک مبلغ ثابت و دقیق برای نصب کولر گازی وجود ندارد. در این بین هزینه مربوط به خدمات اضافی از قبیل براکت‌بندی، کانال کشی یا سیم کشی مجزا نیز ممکن است به هزینه نصب کولر گازی ایوولی غرب تهران اضافه شود.

اما پیش از نهایی کردن، می‌توان خدمات مربوط به نصب کولر گازی را از مراکز معتبر استعلام کرده و نصب آن را به افراد متخصص سپرد. دستمزد نصاب و هزینه نیروی کار اغلب طبق توافق و یا بر اساس نرخ اتحادیه تعیین خواهد شد.

مشکلات متداول کولر گازی ایوولی

خنک نکردن کولر گازی:

بسته بودن یا وجود ترک در خطوط لوله، کثیف شدن فیلتر‌ها، بروز مشکل در برق و سیم کشی، خرابی قطعات داخلی، کاهش گاز خنک‌کننده، خرابی کمپرسور و فن بیرونی باعث عدم خنک کردن کولر گازی برند ایوولی خواهند شد.

ایجاد سر و صدای زیاد در زمان عملکرد:

بروز مشکل در فن داخلی یا در خطوط لوله، خرابی قطعاتی مانند ترموستات، کمپرسور، بلوور و نصب نادرست دستگاه می‌تواند باعث تولید سر و صدا در زمان عملکرد دستگاه شود.

بیشتر بخوانید: تعمیر و سرویس کولر گازی پنجره ای 

نشتی گاز کولر گازی:

نصب نادرست، خرابی در قطعات، سوراخ شدن لوله‌ها، خرابی کمپرسور، مشکل در صفحه تبخیر و یا خرابی فیلتر هوا باعث نشتی گاز کولر می‌شوند.

عدم روشن شدن کولر گازی برند ایوولی:

قطع شدن برق، مشکل در کمپرسور، خرابی پمپ کندانسور، خرابی برد و ایجاد مشکل در شیر برقی یا سیم کشی باعث روشن نشدن دستگاه خواهد شد.

نشت آب از بدنه کولر:

عدم انجام سرویس دوره‌ای، کاهش گاز نبرد و خرابی حوضچه درین باعث نشت آب از دستگاه می‌شود.

جهت نصب کولر گازی ایوولی در غرب تهران با نصابان تاسیساتی شو تماس بگیرید 09196017175 | 09216051688