‌ارورهای کولر گازی سامسونگ و کد خطا‌هایی که روی صفحه نمایش این دستگاه به نمایش در می‌آید، از مهم‌ترین اطلاعاتی است که می‌تواند در تعمیر کولر گازی مورد استفاده قرار بگیرد. زمانی که برای سرویس کولر گازی یا تعمیر آن از خدمات تخصصی تعمیرکاران استفاده می‌شود، ارور‌های آن مورد نیاز بوده و از روی آن‌ها می‌توان مشکلات ایجاد شده را به راحتی برطرف کرد. در ادامه این مطلب به ‌ارورهای انواع کولر گازی سامسونگ و کدخطا‌های آن‌ها خواهیم پرداخت.

‌ارورهای کولر گازی سامسونگ به صورت مشترک

زمانی که کولر‌های گازی سامسونگ عملکرد مناسبی از خود نشان ندهند، در چنین شرایطی یک کد خطا روی نمایشگر کولر نشان داده می‌شود تا از این طریق بتوان به ایراد و اختلال موجود در دستگاه پی برد. برخی از کد خطاهای کولر گازی سامسونگ شامل موارد زیر هستند.

بیشتر بخوانید: تعمیر کولر گازی هایسنس غرب تهران

برای تعمیر و رفع ارورهای کولر گازی سامسونگ با شماره های 09196017175 | 092116051688 تماس بگیرید.

ارور CH: اگر آغاز به کار کمپرسور با تأخیر انجام شود، این ارور مشاهده خواهد شد. بنابراین برای حل این مشکل باید گرمکن دستگاه مجدداً راه‌اندازی شود.

ارور P0: این ارور نشان می‌دهد به علت دمای بالا سنسور، تخلیه با کاهش عملکرد مواجه شده است.

ارور P1: این ارور به دلیل اختلال در عملکرد کل سیستم و بالا بودن دمای دستگاه نمایش داده خواهد شد.

ارور P3: منظور از ارور P3 عملکرد پایین دستگاه به دلیل تعویض سوئیچ درجه حرارت است.

بیشتر بخوانید:تعمیر کولر گازی هیتاچی

ارور P4: اختلال در مرحله معکوس ۳ فاز باعث ایجاد چنین خطایی در کولر سامسونگ خواهد شد.

ارور P5: یخ زدگی یکی از دلایلی است که باعث می‌شود ارور P5 در نمایشگر دستگاه مشاهده شود.

ارور P6: قطع و وصل شدن برق دستگاه همراه با مشاهده کد خطای P6 است.

ارور P7: اختلال در عملکرد کمپرسور به دلیل فعالیت برای حفاظت از سنسور فشار بالا این ارور از ‌ارورهای کولر گازی سامسونگ را نمایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید:تعمیر کولر گازی مدیا در غرب تهران

انواع کد خطاهای کولر گازی سامسونگ و روش رفع آنهابیشتر بخوانید:5 راه حل تعمیر کولر گازی پرتابل

تعمیر کولر گازی و اسپلیت در ولنجک
تعمیر کولر گازی و اسپلیت در آریاشهر

ارور PA: در صورتی که کمپرس ور برای حفاظت از نسبت چگالش با مشکل مواجه شود، این کد خطا نمایش داده خواهد شد.

ارور T1: بروز خطای سنسور خارجی به صورت موقت

ارور T2: بروز خطای حسگر Cond Temp

ارور T3: بروز خطای موقتی سنسور تخلیه PMW

ارور T4: نشان دهنده خطای عملکرد لوله خنک‌کننده سیال

ارور T5: بروز خطا در عملکرد سنسور روغن

ارور T6: بروز خطا در سنسور دمای مکش

ارور T7: اختلال در سنسور فشار بالا

ارور T8: اختلال در سنسور فشار پایین

ارور T9: ایجاد مشکل در سنسور تخلیه مربوط به کمپرسور ثابت

ارور AX: از خطا‌های مربوط به سنسور فشار بالا در انواع کولرگازی سامسونگ

بیشتر بخوانید:تعمیر کولر گازی ال جی غرب تهران

ارور BX: بروز مشکل در سنسور فشار بالا در دستگاه

ارور CX: بروز مشکل و اختلال در دریچه گسترش الکتریکی باز کولر

ارور DX: بستن اشتباه سوپاپ‌های الکترونیکی در کولر گازی سامسونگ این ارور را نمایش می‌دهد.

ارور FX: جداسازی همزمان سنسور‌های داخلی از جمله سنسور‌های EVAP IN و EVAP OUT باعث بروز این ارور خواهد شد.

ارور RX: نشتی گاز مبرد باعث می‌شود تا ارور rx به عنوان خطا در بارگذاری کولر یا یونیت بیرونی مشاهده شود.

ارور YX: بروز مشکل در سنسور EVAP OUT باعث می‌شود تا کد خطای YX در انواع کولر گازی سامسونگ مشاهده شود.

ارور G2: نشتی در یونیت بیرونی و ایجاد مشکل در زمان بارگذاری کولر، این کد خطا را روی دستگاه نمایش می‌دهد.

ارور G3: بروز مشکل در سوئیچ سنسور COND MID در یونیت بیرونی این کد خطا را نشان خواهد داد.

ارور G6: خنثی شدن دما توسط سنسور دمای روغن، این ارور از ‌ارورهای کولر گازی سامسونگ را نشان می‌دهد.

ارور G7: بروز مشکل در سنسور مکش کولر گازی سامسونگ و یا قطع شدن آن باعث نمایش این ارور خواهد شد.

ارور GC: در صورتی که سنسور تخلیه در کمپرسور دچار مشکل شود، این ارور به نمایش در می‌آید.

ارورX9: ایجاد مشکل در سنسور محیطی درون یونیت داخل باعث بروز کد خطای X9 می‌شود.

ارور UX: در صورتی که تنظیم‌کننده فن کولر با خطا مواجه شود، باعث بروز ارور UX خواهد شد.

ارور TO: وجود دمای هوا بیش از ۳۰ درجه در زمان قرارگیری کولر گازی در حالت گرمایشی می‌تواند این ارور را در نمایشگر دستگاه به شما نشان دهد.

ارور TU: اگر در زمان فعال بودن حالت خنک‌کننده در کولر گازی سامسونگ، درجه حرارت در فضای باز کمتر از ۵ درجه باشد، این کد خطا در دستگاه مشاهده می‌شود.

بیشتر بخوانید:تعمیر کولر گازی اجنرال غرب تهران

برای تعمیر و رفع ارورهای کولر گازی سامسونگ با شماره های 09196017175 | 092116051688 تماس بگیرید.

‌ارور چشمک زن کولر سامسونگ در مدل‌های ۲۴۰۰۰، ۱۸۰۰۰ و ۱۲۰۰۰

مشاهده کد خطا در انواع کولر گازی سامسونگ ممکن است با توجه به مدل دستگاه متفاوت باشد. به طور کلی مشاهده کد خطا در کولر‌های گازی سامسونگ ممکن است به شکل چشمک زدن چراغ‌ها همراه با نمایش اعداد و حروف باشد. در ادامه به ارور‌های چشمک زدن چراغ در کولر گازی سامسونگ‌ی‌پردازیم. در اینجا کد خطا و انواع ارور کولر گازی سامسونگ بین انواع کولر گازی سامسونگ ۱۲۰۰۰، ۱۸۰۰۰ و ۲۴۰۰۰ و راه‌های رفع آن‌ها آمده است.

بیشتر بخوانید:تعمیر و نصب کولر گازی ایران رادیاتور غرب تهران

کد خطای E1: منظور از این کد خطا ایجاد مشکل در سنسور هوای محیطی دستگاه است. برای حل این مشکل باید ابتدا اهم سنسور چک شده و در صورت خرابی تعویض شود. وظیفه این سنسور اندازه‌گیری دمای هوای اتاق بوده و اطلاعات به دست آورده را به برده اصلی منتقل می‌کند.

رفع مشکل: برای حل این مشکل از ‌ارورهای کولر گازی سامسونگ بهتر است ابتدا سنسور را از نظر محل نصب بررسی کرده تا در معرض تابش نور خورشید یا جریان هوا نباشد. همچنین باید سنسور با یک پارچه نرم و تمیز از گرد و غبار پاک شده و اتصالات و سیم‌های آن از نظر پارگی یا آسیب دیدگی بررسی شود. در صورت عدم رفع این اروز باید سنسور معیوب با یک سنسور جدید جایگزین شود.

کد خطای E2: بروز مشکل در سنسور لوله اپراتور باعث بروز این کد خطا خواهد شد. برای حل مشکل نیز باید اهم سنسور اندازه‌گیری شده و در صورت نیاز برای تعویض آن اقدام شود.

رفع مشکل: برای حل مشکل بهتر است ابتدا محل نصب سنسور روی لوله بررسی شده و هیچگونه فاصله بین آن‌ها وجود نداشته باشد. همچنین عایق‌بندی لوله‌های مبرد برای جلوگیری از اتلاف گرما و شارژ گاز و میزان سطح گاز مورد بررسی قرار بگیرد.

کد خطای E3: خرابی فن در یونیت داخلی می‌تواند باعث بروز این کد خطا شود. برای حل مشکل ضمن تعویض فن باید برد دستگاه نیز بررسی شود. همچنین مقدار ‌اهم سنسور نیز باید اندازه‌گیری شده و در صورت نیاز برای تعویض این قسمت از دستگاه نیز اقدام شود. وظیفه موتور، عبور هوا از روی کویل‌های خنک‌کننده و پخش کردن آن در فضای داخل اتاق است.

رفع مشکل: برای رفع مشکل این ارور ابتدا باید هرگونه انسداد در پر‌ه‌های فن و مسیر عبور هوا بررسی شده و اتصالات الکتریکی نیز بازدید شود. در برخی موارد نیاز است تا موتور فن معیوب شده با موتور فن جدید جایگزین گردد. تمیز کردن از گرد و غبار و سرویس دستگاه نیز ممکن است به رفع مشکل و انسداد‌ها کمک کند.

کد خطای E6: ایجاد مشکل یا خرابی در مدار برد الکترونیک باعث بروز این ارور از ‌ارورهای کولر گازی سامسونگ خواهد شد.

رفع مشکل: برای حل این مشکل می‌توان ابتدا از ریست کردن دستگاه استفاده کرد. پس از آن باید ولتاژ برق ورودی و ولتاژ برق مورد نیاز بررسی شده و نرم‌افزار‌های موجود نیز به روز‌رسانی شوند. در صورت عدم حل مشکل باید برد اصلی تعویض شود.

بیشتر بخوانید:تعمیر و سرویس کولر گازی ایوولی

جدول ارورها و کد خطاهای کولر گازی سامسونگ

هزینه های تعمیر و سرویس کولر گازی و اسپلیت هر ساله دچار تغییراتی می شوند.جهت اطلاع از هزینه های جدید سال جدید مقاله هزینه سرویس کولر گازی سال 1403 را مطالعه کنید.

‌ارورهای کولر گازی سامسونگ از نوع ‌ایستاده

ارور E1: ایجاد خرابی در سنسور یونیت داخلی می‌تواند باعث شود تا این کد خطا به نمایش در بیاید. برای اینکه این ارور را برطرف کنید، باید سنسور و سیم‌کشی‌های داخلی را چک نمایید.

ارور EE-00: ایجاد مشکل در برق یونیت داخلی باعث می‌شود تا کد خطا EE-00 در دستگاه مشاهده شود. برای حل این مشکل باید از یک برقکار متخصص برای بررسی برق کشی و رفع مشکل کمک گرفت.

ارور EE-01: ایراد در برق کشی یونیت خارجی باعث بروز این ارور خواهد شد.

ارور E5: مشکل در سنسور لوله اپراتور ین کد خطا را نمایش می‌دهد. برای حل مشکل بهتر است اهم سنسور با کمک اهم سنج بررسی شده و در صورت خرابی، تعویض شود. خراب شدن برد الکترونیک دستگاه نیز ممکن است این خطا را نشان دهد.

کد خطای E6: خراب شدن سنسور کندانسور در یونیت خارجی باعث نمایش این خطا می‌شود. برای برطرف کردن این کد خطا باید سنسور و مدار برد به شکل کامل بررسی شود.

ارور ER: ایجاد مشکل در کابل کشی بین یونیت خارجی و داخلی باعث نمایش دادن این ارور خواهد شد.

ارور EB: در صورتی که فاز‌ها در یونیت خارجی به درستی بسته نشوند، این ارور مشاهده می‌شود. این مشکل بسیار تخصصی بوده و برای عیب‌یابی و برطرف کردن آن باید از تعمیرکاران متخصص استفاده کرد.

ارور ED: قطع شدن ارتباط بین برد اصلی و صفحه نمایشگر کولر گازی این ارور از ‌ارورهای کولر گازی سامسونگ را نمایش می‌دهد. برای حل مشکل باید سیم کشی و برد اصلی مجدداً بررسی شوند.

ارور EA: ایجاد مشکل در ارتباط بین یونیت داخلی و یونیت خارجی و یا خراب شدن یکی از آن‌ها باعث نمایش چنین اروری خواهد شد.

برای تعمیر و رفع ارورهای کولر گازی سامسونگ با شماره های 09196017175 | 092116051688 تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید:تعمیر کولر گازی گری غرب تهران

دکمه auto clean کولر گازی سامسونگ 

یکی از دکمه‌های موجود روی ریموت کنترل انواع کولر گازی سامسونگ، دکمه auto clean است. زمانی که نیاز به تهویه هوا باشد، با استفاده از این دکمه می‌توان به صورت خودکار اقدام به تهویه هوا کرد. در صورتی که این دکمه را فشار دهید، هوای نامطبوع محیط داخل از طریق دستگاه، تخلیه شده و هوا تهویه خواهد شد.

ارور کولر سامسونگ اینورتر 

کد‌های ارور کولر گازی سامسونگ، نحوه برطرف کردن مشکل و توضیح علت را نمایش می‌دهند. البته در برخی موارد ممکن است نحوه نمایش ارور‌ها روی صفحه نمایش بر اساس مدل متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید:تعمیر کولر گازی سامسونگ در تهران

کد cf روی نمایشگر کولر گازی

وجود این کد نشان می‌دهد زمان تعویض فیلتر یا تمیز کردن آن فرا رسیده است. بنابراین باید فیلتر هوای موجود در پنل داخلی کولر از گرد و غبار پاک شود. این مشکل می‌تواند از گردش هوای کافی درون دستگاه جلوگیری کند. همچنین بروز مشکل دما یا سر و صدای زیاد کولر نیز به همین دلیل است. در حقیقت این کد خطا یادآوری برای تمیز کردن فیلتر هوا است.

کد cl روی نمایشگر؛ از ‌ارورهای کولر گازی سامسونگ

این کد به معنای تشخیص بوی نامطبوع در پنل داخلی دستگاه است. در صورت بروز این کد ارور باید از عملکرد تمیز کردن اتوماتیک استفاده کرد.

کد DF در نمایشگر کولر گازی سامسونگ

علت ایجاد این کد به عنوان یکی از ‌ارورهای کولر گازی سامسونگ روی نمایشگر، ایجاد یخ زدگی در دستگاه است. در واقع این کد یخ زدایی اتوماتیک تهویه هوا را نشان می‌دهد. در صورت وجود رطوبت زیاد و دمای بیرون پایین، مبدل حرارتی در پنل خارجی برفک می‌زند.

رفع مشکل: برای حل این مشکل باید در زمان روشن بودن حالت Heat در تهویه هوا، عملکرد یخ زدایی نیز به مدت ۵ تا ۱۲ دقیقه فعال باشد تا یخ زدایی مبدل حرارتی در پنل بیرونی انجام شود.

بیشتر بخوانید: تعمیر کولر گازی میتسوبیشی

سخن پایانی

در این مطلب برخی از مهم‌ترین ‌ارورهای کولر گازی برند سامسونگ و روش‌های حل آن بررسی شد. البته در برخی موارد بدون نمایش ارور روی نمایشگر کولر گازی، عملکرد دستگاه با مشکل مواجه می‌شود. بنابراین ممکن است در برخی موارد کولر گازی توانایی تشخیص مشکل را نداشته باشد. در این حالت از متخصصان برای بررسی و شناسایی ایراد استفاده خواهد شد.