تاثیر مستقیم محل مناسب نصب کولر گازی بر عملکرد کولر

کولر گازی وسیله سرمایشی پرطرفداری در مناطق گرمسیری می باشد ولی در سال های اخیر در مناطقی که از کولر آبی استفاده می کنند هم نیز  بسیار پر مصرف شده است و عده زیادی اقدام به خرید کولر گازی و اسپلیت می نمایند.

معمولا در زمان ساخت آپارتمان ها و خانه های جدید محلی را برای نصب کولر گازی و اسپلیت تعبیه می کنند که طبق اصول می باشد با این حال چون محل مناسب نصب کولر گازی بر روی عمکلرد کولر تاثیر مستقیمی دارد باید محل نصب توسط نصاب کولر گازی بررسی گردد و در صورت تایید اقدام به نصب نمایید.

تاسیساتی شو یکی از معتبرترین مراکز نصب کولر گازی تهران و غرب تهران در ادامه به بهترین محل نصب کولر گازی و نصب داکت اسپلیت اشاره خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: تعمیر کولر گازی میتسوبیشی در غرب تهران

مواردی که در هنگام انتخاب محل نصب کولر گازی باید به آنها توجه نمایید:

  • ساختار داخلی دستگاه
  • نوع طراحی ساختمان
  • متراژ محل نصب اسپلیت
  • عایق بندی محل نصب کولر گازی
  • دور بودن از تابش مستقیم آفتاب به کولر گازی
  • بررسی ارتفاع مناسب محل نصب در خانه
  • بررسی مکان دقیق نصب پنل داخلی و خارجی
  • بررسی مکان دقیق نصب کندانسور و کمپروسور
با کمک متخصصین تاسیساتی شو می توانید با خیال راحت کولر گازی را در بهترین مکان در منزل نصب نمایید. فقط کافی است با ما تماس بگیرید 09196017175 | 09216051688

اگر به این موارد در هنگام نصب کولر گازی توجه نمایید, باعث افزایش بازدهی دستگاه و عمر طولانی آن خواهد شد و مهم تر اینکه می توانید از سرمای مطبوع کولر گازی و اسپلیت لذت ببرید.

اگر کولر گازی اسپلیت شما سامسونگ است و دچار مشکلاتی شده و نیاز به تعمیر دارد پیشنهاد می کنم مقاله تعمیر کولر گازی سامسونگ در تهران را حتما مطالعه نمایید تا اطلاعات بیشتری را در این خصوص کسب نمایید.

در ادامه همراه ما باشید تا با جزئیات بیشتر این موارد را برایتان شرح دهیم.

بهترین مکان نصب پنل داخلی کولر گازی

پنل داخلی یا یونیت داخلی کولر گازی وظیفه این را دارد که هوای سرد را در فضای داخلی خانه و محل کار پراکنده نماید. به همین جهت برای انتخاب محل مناسب نصب پنل داخلی کولر گازی باید به این موارد توجه نمایید:

تراز بودن کولر گازی:

به هیچ وجه دیوارهایی که دارای ناهمواری هستند را برای نصب پنل داخلی انتخاب نکنید زیرا باعث عدم تراز کولر گازی می گردد و همین موضوع باعث عدم حرکت نادرست گاز مبرد درون دستگاهمی گردد که در پی آن می تواند منجر به نشتی آب به بیرون گردد. پس به این مورد حتما توجه نمایید و سطوح ناهموار مثل گچ بری های زیر سقف مکان مناسبی برای نصب یونیت داخلی کولر گازی نمی باشند.

ارتفاع و فاصله استاندارد کولر گازی از سقف:

به دلیل تراکم بالای هوای گرم در ارتفاع بیشتر نسبت به کف و نزدیک به سقف بهتر می باشد که پنل داخلی با فاصله مناسبی نسبت به سقف خانه نصب گردد, که این فاصله استاندارد حدود 5/1 متر از زمین و 50 سانتی متر از سقف می باشد و برای عملکرد صحیح دستگاه بهتر است این فاصله استاندارد را رعایت نمایید.ارتفاع و فاصله استاندارد نصب کولر گازی از سقف و زمین

اگر در خصوص نصب انواع دیگر کولر گازی و اسپلیت به اطلاعات بیشتری نیاز دارید پیشنهاد می کنم مقاله نصب کولر گازی-اسپلیت را مطالعه نمایید تا با روش های نصب انواع کولر های گازی در منزل و محل کار آشنا شوید.

رو به روی در و پنجره کولر گازی نصب نکنید

سیستم عمکلرد کولر گازی اسپلیت به این شکل می باشد که براساس دمای محیط خود را تنظیم کرده و سپس شروع به کار می کند تا به دمایی که تنظیم و فرمان داده اید خود را برساند. پس این را تصور نمایید که اگر کولر گازی رو به روی در و پنجره نصب گردد با توجه به باز و بسته شدن مداوم درها, هوای سرد تولید شده با هر بار باز شدن در و پنجره بیرون می رود و کولر گازی باید مجدد شروع به کار کند تا خود را به آن دما برساند و این مورد باعث فشار زیاد به کمپرسور می گردد.

عایق بندی محل نصب کولر گازی

بهترین مکان برای نصب کولر گازی مکانی است که بتوانید سوراخ و لوله های کولر را عایق بندی نمایید زیرا برای نصب کولر گازی سوراخ هایی را بر روی دیوار ایجاد می کنند و اگر نتوانید این عایق بندی را انجام دهید باعث هدر رفت سرمای زیادی خواهید شد.

بهترین مکان برای نصب کندانسور کولر گازی

مهم ترین جز کلیدی کولر گازی که وظیفه تولید و ساخت هوای خنک را دارد, کندانسور می باشد.محل قرار گیری کندانسور در پنل خارجی یا یونیت خارجی کولر گازی که در بیرون نصب می گردد می باشد و در هنگام نصب باید به این سه مورد توجه نمایید در غیر این صورت کندانسور دچار ساییدگی شده و عملیات هوا سازی خنک با اختلال مواجه می گردد و رعایت این موارد هم باعث کاهش و صرفه جویی در انرژی و برق می گردد.

  • کندانسور باید در مکانی بدور از تابش مستقیم آفتاب و در سایه نصب گردد.
  • گرد و غبار زیاد باعث کاهش کارایی عملکرد کندانسور می گردد و باعث کوتاه شدن زمان سرویس کولر گازی می گردد.
  • محوطه و فضای اطراف کندانسور باید خالی باشد تا جریان تبادل هوا براحتی انجام گردد.

بهترین مکان برای نصب پنل خارجی یا یونیت کولر گازی

پنل خارجی کولر گازی شامل کندانسور و کمپرسور می باشد که برای عملکرد درست به هوای آزاد نیاز دارد به همین جهت در محیط های بیرونی مثل بالکن و پشت بام نصب می گردد تا هم عمکرد دستگاه بدرستی انجام گردد و صدای دستگاه به داخل خانه و ساختمان منتقل نگردد.جهت انتخاب بهترین محل به این موارد توجه نمایید:

  • پنل خارجی باید بدور از تابش مستقیم آفتاب نصب گردد زیرا باعث افزایش دمای دستگاه و اختلال در عملکرد کمپرسور می گردد که در پی آن عمر دستگاه کاهش پیدا می کند.می توانید برای این مورد روی یونیت را سایبان قرار دهید ولی به هیچ وجه نباید چسبیده به یونیت باشد.
  • پنل خارجی یا یونیت خارجی کولر گازی باید بدور از هواکش ها نصب گردند بخصوص هواکش سرویس بهداشتی زیرا باعث انتقال بوی نامطبوع به داخل خانه و ساختمان می گردد.
  • اطراف یونیت خارجی کولر گازی باید به اندازه 80 سانتی متر فضای خالی وجود داشته باشد تا هوا به ارحتی رد و بدل گردد.

نصب پنل خارجی کولر گازی در پشت بام و بالکن و محوطه باز

جمع بندی و سخن آخر

حتما در هنگام نصب کولر گازی به تمام نکات ذکر شده در این مقاله توجه نمایید تا بتوانید بهترین محل نصب کولر گازی را انتخاب نمایید اما خیلی بهتر است که این کار را به افراد ماهر و با تجربه بسپارید تا دچار هیچ گونه مشکلی نگردید زیرا رعایت تمام استاندارهای گفته شده باعث عملکرد صحیح دستگاه و افزایش طول عمر و صرفه جویی در مصرف انرژی و برق  می گردد.

ما در گروه تاسیساتی شو با نصابان حرفه ای کولر گازی و اسپلیت به محل خانه و ساختمان شما آمده و بهترین محل نصب کولر گازی را برای شما مشخص می نماییم و همچنین از صفر تا صد تمام امور نصب را می توانید به ما بسپارید.