برند تی سی ال یکی از قدیمی‌ترین کولر‌های گازی در بازار است که تاکنون محصولات متنوعی را در زمینه لوازم خانگی عرضه کرده است. کولر‌ گازی تی ‌سی ‌ال به دلیل قدرت بالا، قیمت مناسب و مقرون به صرفه و مصرف انرژی بسیار اندک در بین مشتریان محبوب است. البته این محصول پرکاربرد ممکن است در طول سال به یک یا دوبار سرویس دوره‌ای نیاز داشته باشد. از طرفی کارکرد مداوم دستگاه باعث خرابی برخی از قطعات آن به مرور زمان خواهد شد. در ادامه به تعمیر کولر گازی تی سی ال غرب تهران، سرویس دوره‌ای و تعمیرات این دستگاه‌ها خواهیم پرداخت.

برند کولر گازی تی سی ال

تعمیر کولر گازی برند تی اس ال مانند دیگر برند‌های موجود در بازار با کمک اقدامات خاص و یک سری روش‌ها صورت می‌گیرد. عملکرد مناسب دستگاه و افزایش طول عمر آن در گرو سرویس دوره‌ای به موقع و تعمیرات اساسی کولر‌ گازی در مواقع بروز مشکلات است. در زمان تعمیرات کولر گازی باید قطعات آسیب دیده شناسایی، سپس تعویض یا تعمیر شوند. بدین ترتیب کولر گازی مجدداً در شرایط بهینه قرار گرفته و عملکرد آن ادامه پیدا خواهد کرد. امروزه می‌توان به صورت آنلاین به تعمیرکاران مجاز برای تعمیر کولر‌های گازی تی سی ال دسترسی پیدا کرد.

جهت تعمیر کولر گازی تی سی ال در غرب تهران با شماره های 09196017175 | 09216051688 تماس بگیرید.

هزینه تعمیر کولر گازی تی سی ال غرب تهران

بسیاری از ما علاقمندیم تا قبل از سرویس یا تعمیر کولر گازی، هزینه حدودی آن را دانسته و نسبت به پرداخت آن آمادگی داشته باشیم. البته هزینه تعمیر مربوط به کولر‌های گازی ممک است علاوه بر نرخ‌های مربوط به نهاد‌های نظارتی، به عوامل دیگری نیز مربوط باشد. به عنوان مثال مدل کولر گازی، تعمیر یا تعویض قطعات آسیب دیده یا موقعیت نصب دستگاه همگی می‌توانند روی هزینه تعمیرات مؤثر باشند. بنابراین هزینه تعمیر هر کدام از دستگاه‌ها با توجه به محصولات متنوع این برند با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

تعمیر کولر گازی تی سی ال غرب تهران با تاسیساتی شو

خدمات کولر گازی تی سی ال در تاسیساتی شو

مجموعه تأسیساتی شو طیف گسترده‌ای از خدمات مربوط به تعمیرات کولر گازی و اسپلیت برند tcl را ارائه می‌کند. محصولات این برند ممکن است به دلایل مختلف دچار ایراد شده و در نتیجه به تعمیر یا تعویض قطعه نیاز پیدا کنند. تعمیرکاران مجرب تأسیساتی شو می‌توانند با استفاده از تجربه و تخصص خود مراحل مختلف مربوط به تعمیر کولر گازی تی سی ال غرب تهران یا سرویس انواع کولر گازی را انجام دهند.

مرکز خدمات کولر گازی در غرب تهران

تعمیر برد کولر گازی tcl

برد کولر گازی یکی از قطعات مهم الکترونیکی در این دستگاه است که وظیفه آن کنترل انواع کولر گازی خواهد بود. این قطعه شامل مدار‌های الکترونیکی، ترانزیستور‌ها، مقاومت‌ها، کانکتور‌ها و دیگر قطعات است که هر کدام از آن‌ها ممکن است دچار مشکل شده و به تعمیر نیاز داشته باشند. در صورت خرابی برد، عملکرد کولر گازی دچار مشکل خواهد شد.

علت خرابی: خرابی هر یک از اجزا روی برد الکترونیکی مانند مقاومت‌ها یا تراشه‌های الکترونیکی می‌تواند باعث از کار افتادن کولر گازی شود. در این بین عواملی مانند نوسانات برق و تغییرات ولتاژ همراه با سیم کشی نادرست نیز از جمله دلایل سوختگی برد کولر گازی هستند.

علائم خرابی: در صورتی که برد دستگاه خراب شده باشد، کمپرسور عمل نکرده و میزان خنک کنندگی کولر گازی کاهش پیدا می‌کند. در صورتی که خرابی برد شدید باشد، کولر گازی روشن نشده و یا ممکن است به صورت ناگهانی خاموش شود.

تعمیر: منظور از تعمیر برد کولر گازی تعویض قطعات و اجزای معیوب آن است. در برخی موارد به دلیل عدم وجود‌ تراشه‌ها یا مقاومت‌ها، امکان تعمیر برد وجود ندارد. به همین دلیل ممکن است به جای تعمیر برد دستگاه، آن را به طور کامل تعویض کرد.

بررسی کمپرسور و تعمیر کولر گازی تی سی ال غرب تهران 

کمپرسور به عنوان یکی از بخش‌های مهم کولر گازی، وظیفه فشرده کردن گاز مبرد و کاهش دمای محیط را بر عهده دارد. در صورتی که کمپرسور کولر گازی با مشکل مواجه شود، کولر به طور ناگهانی خاموش شده و در صورتی که آن را مجدداً روشن کنید، بلافاصله خاموش خواهد شد. همچنین مشکل در کمپرسور ممکن است باعث ایجاد سر و صدا در کارکرد دستگاه شده و نیاز به تعمیر کولر گازی تی سی ال غرب تهران خواهد بود.

علت خرابی: خرابی کمپرسور یا ایجاد مشکل در آن می‌تواند به دلایل مختلفی اتفاق افتاده باشد. روغنی شدن سوکت‌های ترمینال، گرد و غبار یا ایجاد برفک روی کویل‌های آب اپراتور، ضعیف بودن فونداسیون کمپرسور، فرسودگی برخی از قطعات و... از جمله دلایل از کار افتادن کمپرسور یا ایجاد سر و صدا در آن است.

علائم خرابی: یک کمپرسور معیوب اغلب نمی‌تواند محیط را به اندازه مناسب خنک کند. همچنین کمپرسور نیم سوز یا سوخته باعث خاموش شدن دستگاه و از کار افتادن کولر گازی خواهد شد.

تعمیر: خرابی کمپرسور باعث می‌شود تا هرچه سریع‌تر برای تعمیر یا تعویض قطعات معیوب اقدام کرد. در برخی موارد امکان تعمیر کمپرسور وجود دارد، اما در صورتی که ایراد یا مشکل ایجاد شده زیاد باشد، ممکن است تعمیرکار برای تعویض کمپرسور اقدام کند.

جهت تعمیر کولر گازی تی سی ال در غرب تهران با شماره های 09196017175 | 09216051688 تماس بگیرید.

تعمیر کندانسور در کولر گازی تی سی ال

کندانسور نیز یکی دیگر از قطعات مهم در کولر گازی است که خرابی آن باید جدی گرفته شود. زیرا عدم تعمیر به موقع این قطعه می‌تواند توانایی دستگاه را در تهویه مطبوع کاهش دهد. خرابی کندانسور باعث از کار افتادن کولر گازی خواهد شد.

علت خرابی: از دلایل اصلی خرابی کندانسور در کولر‌های گازی تی سی ال، تجمع گرد و غبار و آشغال روی آن است. ورود گرد و غبار یا اجسام خارجی به کندانسور ممکن است به قطعات داخلی آن آسیب وارد کرده و عملکرد آن را دچار مشکل کند. ایجاد مشکل در مدار الکتریکی یا سیستم برق کشی نیز باعث کاهش عملکرد کندانسور و یا کاهش قدرت خنک کنندگی کولر خواهد شد و به تعمیر کولر گازی تی سی ال غرب تهران نیاز است.

علائم خرابی: از علائم خرابی کندانسور و نیاز‌های این قطعه به تعمیر می‌توان به ایجاد سر و صدا در زمان کارکرد کولر، کاهش قدرت خنک کنندگی دستگاه تهویه مطبو ع، احساس بوی بد در زمان کارکرد کولر اشاره کرد.

تعمیر: جمع شدن گرد و غبار یا رطوبت درون کندانسور باعث کاهش عملکرد آن می‌شود. بنابراین نیاز است تا در ابتدا گرد و غبار یا آشغال‌های جمع شده درون کندانسور تمیز شده و قطعات داخلی آن پاکسازی شوند. پس از آن باید آن را از نظر نشت گاز مبرد، سیم کشی صحیح برق، عدم ترک یا گرفتگی خطوط مکش بررسی کرد. در صورتی که کلیه مراحل مربوط به سرویس در کندانسور انجام شود، اما همچنان دستگاه دچار مشکل باشد، باید برای تعمیر کندانسور اقدام کرد.

تعمیر گاه تخصصی تعمیر و سرویس کولر گازی تی سی ال غرب تهران

سرویس کولر گازی تی سی ال

یکی از مهم‌ترین خدمات در زمان استفاده از کولر گازی سرویس‌های دوره‌ای آن است. اغلب این دستگاه باید سالی یک الی دو بار سرویس شده و بدین ترتیب احتمال بروز خرابی در آن کاهش پیدا کند. سرویس کولر گازی می‌تواند شامل موارد زیر باشد.

  • تمیز کردن و شستشوی فیلتر‌ها و بررسی آن‌ها از نظر عملکرد صحیح
  • تست و بررسی قطعات و اتصالات داخلی از نظر عملکرد و تعویض آن‌ها در صورت خرابی
  • چک کردن سطح فشار گاز مبرد درون دستگاه و شارژ مجدد آن در صورت کاهش
  • پاکسازی کندانسور از گرد و غبار و آلودگی‌هایی که در فن یا قطعات داخلی آن گیر کرده باشند.
  • بررسی لوله‌ها، اتصالات و سیم کشی برق از نظر وجود مشکل در زمان کارکرد دستگاه

هر برند کولر گازی هر ساله احتیاج به سرویس دوره ای دارد ولی نرخ و هزینه سرویس کولر گازی هر ساله طبق نرخ اتحادیه دچار تغییراتی می گردد.پیشنهاد می کنم مقاله هزینه سرویس کولر گازی در سال 1403 را مطالعه کنید.

هزینه نصب کولر گازی تی سی ال

تغییر مکان از خانه‌ای به خانه‌ای دیگر می‌تواند باعث شود تا کولر گازی از حالت نصب خود خارج شده و نیاز به نصب مجدد در محل جدید یا تعمیر کولر گازی تی سی ال غرب تهران داشته باشد. نصب کولر گازی باید با استفاده از نصاب ماهر انجام شده و تست‌های مربوط به جابجایی و نصب نیز صورت بگیرد. هزینه نصب کولر گازی تی ‌سی ال به عوامل مختلفی بستگی دارد. علاوه بر نصب پنل اصلی و یونیت خارجی، هزینه مربوط به نصب پایه دیواری، هزینه کابل کشی، شارژ گاز و لوله کشی‌های اضافه نیز باید در نظر گرفته شود.

 در برخی موارد در زمان ساخت و ساز ساختمان کلیه موارد مربوط به سیم کشی برق یا لوله کشی از قبل در نظر گرفته شده است. در صورتی که این موارد توسط صاحب خانه یا طراحان ساختمان در نظر گرفته نشده باشد، هزینه نصب کولر گازی بسیار بیشتر از حالت عادی خواهد شد.

طریقه نصب کولر گازی تی سی ال

برای نصب کولر گازی باید علاوه بر مراحل نصب، به اصول آن نیز توجه شود. اغلب نصاب کولر گازی به دلیل داشتن تجربه و تخصص، کلیه مراحل نصب یونیت داخلی و خارجی را در نظر گرفته و اقدامات ایمنی و استاندارد را در زمان نصب انجام می‌دهد. نصب کولر گازی tcl شامل مراحل زیر است.

  • در مرحله اول باید پنل کولر گازی یا همان یونیت داخلی در مکان مناسبی در داخل خانه نصب شود. برای این کار ابتدا باید صفحه مربوط به یونیت روی دیوار با استفاده از پیچ و رول پلاک محکم شده و سپس پنل روی آن قرار بگیرد.
  • نصب پنل خارجی نیز باید در فضای بیرون انجام شود. در برخی موارد نیاز است که کندانسور در ارتفاع نصب شده و یا ممکن است روی زمین قرار بگیرد. در هر صورت باید حدود ۱۲ اینچ فضای خالی در اطراف آن قرار داشته باشد.
  • دیگر مراحل نصب کولر گازی شامل اتصالات برق، وکیوم کردن و راه‌اندازی سیستم است.
جهت سرویس و نصب کولر گازی تی سی ال در غرب تهران با شماره های 09196017175 | 09216051688 تماس بگیرید.

سخن آخر

در این مطلب به تعمیر کولر گازی تی سی ال غرب تهران پرداخته شد. پس از خرید کولر گازی نیاز است تا نصب و راه‌اندازی آن توسط یک تیم متخصص و ماهر انجام شود. همچنین در زمان استفاده از کولر‌های گازی و اسپلیت باید به سرویس دوره‌ای دستگاه نیز توجه شده و برای ادامه کارکرد مؤثر دستگاه هر ۶ ماه یک بار کلیه قطعات آن سرویس شوند.