خرابی یا از کار افتادن کولر‌های گازی ممکن است نگران‌کننده باشد. بسیاری از مصرف‌کنندگان سیستم‌های تهویه مطبوع در مورد خراب شدن و نیاز به تعمیر این دستگاه‌ها نگران بوده و ممکن است بدون داشتن دانش خاص، اقدام به تعمیر خودسرانه کنند. دریافت خدمات مربوط به تعمیر کولر گازی زیمنس می‌تواند نگرانی‌های مربوط به آسیب بیشتر کولر‌های گازی را از بین ببرد. در صورتی که از تعمیرگاه‌های مجاز وو از تعمیرکاران متخصص برای تعمیر کولر گازی استفاده شود‌، می‌توان تداوم کارکرد و عملکرد دستگاه را بهبود بخشیده و در مدت زمان طولانی‌تری از کولر گازی استفاده کرد. در ادامه به برخی از مشکلات مهم، نحوه تعمیر کولرگازی زیمنس غرب تهران و سرویس این دستگاه‌ها خواهیم پرداخت.

هزینه تعمیر کولرگازی زیمنس غرب تهران

عوامل مؤثری به عنوان پارامتر‌های مهم در زمان تعمیر و سرویس کولر گازی روی هزینه آن مؤثر هستند. یکی از آن‌ها، نوع و ظرفیت کولر گازی است. نوع مشکل ایجاد شده در دستگاه، برند کولر گازی، محل نصب، تعویض یا تعمیر کردن قطعات، استفاده از قطعات اصل و اورجینال می‌تواند روی هزینه تعمیر کولر گازی مؤثر باشد. همچنین در برخی موارد هزینه ایاب ذهاب نیز به دلیل ارائه خدمات در محل به هزینه تعمیر دستگاه اضافه شده و آن را افزایش خواهد داد.

جهت تعمیر کولر گازی زیمنس در غرب تهران با شماره های 09196017175 | 09216051688تماس بگیرید.

خدمات کولر گازی زیمنس در تأسیساتی شو

مجموعه تأسیساتی شو، یکی از مراکز اصلی و معتبر در زمینه تعمیر کولر گازی از برند‌های مختلف است. تأسیساتی شو با به کارگیری تکنسین‌های مجرب و متخصص در زمینه تعمیر انواع مدل کولر گازی زیمنس فعالیت دارد. امروزه امکان ثبت درخواست برای تعمیر، نصب یا سرویس کولر گازی به صورت آنلاین از طریق مجموعه تأسیساتی شو وجود داشته و می‌توان از کارشناسان مجموعه برای شناسایی ایراد، تعمیر دستگاه و همچنین مشاوره بابت هزینه نصب یا راه‌اندازی استفاده کرد. این مجموعه در زمینه تعمیر کولر گازی زیمنس نیز خدمات خود را ارائه می‌کند که برخی از این خدمات شامل موارد زیر هستند.

تعمیر کولر گازی زیمنس غرب تهران با تاسیساتی شو

تعمیر برد کولر گازی زیمنس:

برد کولر گازی یکی از قطعات مهم درون دستگاه‌های تهویه مطبوع به شمار می‌رود. تعمیر این قطعه ممکن است به تخصص بالایی نیاز داشته باشد. بنابراین باید از کارشناسان آموزش دیده و متخصص برای بررسی، تعمیر یا تعویض برد انواع کولر گازی زیمنس استفاده کرد.

علت خرابی: خرابی برد و تعمیر کولرگازی زیمنس غرب تهران می‌تواند به دلایل مختلف اتفاق افتاده باشد. در برخی موارد نصب نادرست و فشار به قطعات باعث خرابی برد خواهد شد. به عنوان مثال عدم تراز بودن کولر می‌تواند عملکرد کمپرسور را تحت تأثیر قرار داده و در نهایت باعث خرابی برد شود. نوسانات الکتریکی، اتصالات نادرست و سیم‌کشی پرخطر و عدم انجام سرویس دوره‌ای به طور منظم می‌تواند باعث آسیب به قطعات الکتریکی روی برد شود.

علائم خرابی برد کولر گازی: اینکه دستگاه به طور ناگهانی خاموش شده یا کمپرسور آن روشن نشود، می‌تواند از علائم خرابی برد دستگاه باشد. همچنین برد الکترونیکی، کنترل دما و جریان هوای خارج شده از اسپلیت را بر عهده دارد. سرما یا گرمای بیش از اندازه نیز نشان دهنده خرابی برد دستگاه خواهد بود. سوختن برد یا آسیب جدی به آن باعث تأثیر روی عملکرد کلی سیستم شده و در نهایت کولر گازی روشن نخواهد شد.

تعمیر: برد از قطعات مختلفی مانند انواع خازن، مقاومت و دیگر قطعات الکترونیکی تشکیل شده و برای تعمیر آن باید عیب‌یابی دقیق روی آن صورت بگیرد. در برخی موارد هزینه خرابی برد بسیار بالا بوده و نیاز است که به جای تعمیر، آن را تعویض کرد.

مرکز خدمات کولر گازی در غرب تهران

تعمیر کمپرسور کولر گازی زیمنس:

تعمیرکار متخصص باید کمپرسور کولر گازی را برای تشخیص نوع ایراد تست کرده و آن را از نظر مواردی مانند فشار کمپرسور، تست صدا، تست دستی یا سیم پیچی درون موتور بررسی کند. تعمیرکار کولر گازی ماهر می‌تواند کلیه قطعات داخلی را بررسی کرده و در نهایت اقدام به تعمیر یا تعویض کمپرسور کند.

علت خرابی: کثیف شدن قطعات داخلی یا ضعیف شدن آن‌ها، خرابی فونداسیون کمپرسور یا شل شدن پیچ‌های آن، فرسودگی قطعات، افت فشار و غیره از جمله دلایل خرابی کمپرسور و نیاز آن به تعمیر کولرگازی زیمنس غرب تهران خواهد بود.

علائم خرابی: در صورتی که پس از روشن شدن کولر گازی، فیوز بپرد یا موتور کولر گازی روشن نشود، نشان دهنده خرابی کمپرسور دستگاه است. یک کمپرسور نیم سوز باعث تولید باد داغ و گرم خواهد شد و یا در زمان کارکرد کولر گازی، سر و صدای زیادی از آن تولید می‌شود.

تعمیر: اغلب، تعمیرکاران تست‌های مختلفی را در زمینه کارکرد صحیح و سالم بودن کمپرسور کولر گازی انجام می‌دهند. در صورتی که تنها یکی از قطعات داخلی کمپرسور دچار مشکل باشد با تعویض آن می‌توان مجدداً کمپرسور را راه‌اندازی کرد.

کولر گازی ال جی هم ممکن است در قسمت کمپرسور دچار مشکلات و اختلالاتی گردد. اگر برند کولر گازی شما ال جی است و دچار این مشکل شده است خواندن مقاله تعمیر کمپرسور کولر گازی ال جی در تهران را از دست ندهید.

تعمیر کندانسور در کولر گازی زیمنس:

کندانسور به عنوان یکی از قطعات مهم در انواع کولر گازی زیمنس، وظایفی از جمله پمپاژ گاز مبرد، تخلیه گرمای محیط و... را بر عهده دارد. در صورت مشاهده هرگونه مشکل یا ایراد در کندانسور، باید هرچه سریع‌تر برای تعویض یا تعمیر آن اقدام کرد. در غیر این صورت ممکن است عملکرد کولر گازی با مشکل مواجه شده و امکان استفاده از آن وجود نداشته باشد.

علت خرابی: به علت قرار گرفتن کندانسور در محیط بیرونی، تجمع گرد و غبار می‌تواند علت اصلی خرابی آن باشد. وجود غبار یا ورود جسم خارجی به داخل دستگاه می‌تواند بسیاری از قطعات آن را دچار مشکل کند. در برخی موارد خرابی فن، خرابی ترموستات، ایجاد ترک یا شکستگی در خطوط مکش یا مشکلات برقی باعث از کار افتادن کندانسور خواهند شد.

علائم خرابی: مهم‌ترین علامت مربوط به خرابی کندانسور تولید صدای زیاد در زمان کارکرد دستگاه است. همچنین خرابی کندانسور روی عملکرد کولر گازی تأثیر گذاشته و قدرت خنک‌کنندگی آن را کاهش خواهد داد.

تعمیر: یک متخصص کولر گازی در صورت مشاهده روشن نشدن یا کاهش قدرت خنک‌کننده کولر گازی در ابتدا کندانسور را با هدف تعمیر کولرگازی زیمنس غرب تهران بررسی می‌کند. تعمیر کندانسور شامل بررسی اتصالات برقی، بررسی فن موتور داخلی کندانسور، نشتی گاز مبرد، گرد و غبار داخل پره‌های فن، خازن یا تسمه‌های آن و پاکسازی کندانسور خواهد بود.

تعمیرات تخصصی کولر گازی زیمنس در غرب تهران با متخصصین تاسیساتی شو 09196017175 | 09216051688

سرویس کولر گازی زیمنس

یکی از اقدامات مهم در راستای نگهداری بهتر کولر گازی و افزایش طول عمر آن، انجام سرویس دوره‌ای است. با این کار عملکرد دستگاه بهبود پیدا کرده و ممکن است تأثیر زیادی نیز روی کارکرد دستگاه داشته باشد. در سرویس دوره‌ای اقدامات مختلفی انجام می‌شود که هر کدام از آن‌ها باعث کاهش استهلاک دستگاه شده و طول عمر آن را افزایش خواهد داد. با استفاده از سرویس دوره‌ای از خرابی قطعات و گسترش آن به قسمت‌های مختلف دستگاه نیز جلوگیری خواهد شد. در نهایت هزینه مربوط به تعویض یا تعمیر قطعات کاهش پیدا می‌کند. از جمله اقدامات مهم در تأسیساتی شو برای سرویس کولر گازی زیمنس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

هزینه های سرویس کولر گازی هر ساله دچار تغییرات و افزایش قیمت می شوند. اگر می خواهید از هزینه های سرویس و تعمیر کولر گازی و اینکه چه ایتم هایی در این هزینه تاثیر گذار است اطلاعات دقیق کسب نمایید پیشنهاد می کنم حتما مقاله هزینه سرویس کولر گازی در سال 1403 را مطالعه نمایید.

تعمیر و سرویس کولر گازی زیمنس در غرب تهران با تاسیساتی شو

تعویض یا تمیز کردن فیلتر‌ها در کولر گازی زیمنس

بخش مهم سرویس کولر گازی شامل پاکسازی فیلتر‌های اپراتور یا پنل است. این فیلترها باید هر شش ماه یکبار پاکسازی شده و هرگونه مسدودی در آن بررسی شود. وجود گرد و غبار درون فیلتر باعث کاهش بهره‌وری دستگاه خواهد شد.

بررسی کویل‌ها و تعمیر کولرگازی زیمنس غرب تهران

در سرویس کولر گازی باید به کویل‌های دستگاه نیز توجه شود. وجود گرد و غبار روی کویل‌ها و کندانسور در محیط بیرون باعث کاهش جریان هوا و توانایی جذب حرارت می‌شود. یونیت خارجی به دلیل قرارگیری در محیط بیرون، بیشتر از قسمت‌های دیگر دچار آلودگی و گرد و غبار شده و باید حتماً در زمان سرویس دوره‌ای تمیز شوند.

هر برند کولر گازی دچار ارورها و کد خطاهای خاص خود است. برای آشنایی بیشتر پیشنهاد می کنم مقاله انواع ارورهای کولر گازی سامسونگ را مطالعه نمایید.

بررسی قطعات داخلی و تعمیر کولرگازی زیمنس غرب تهران

در زمان سرویس و تعمیر کولرگازی زیمنس غرب تهران باید کلیه قطعات داخلی از نظر سلامت ظاهری بررسی شده و در صورت خرابی، تعمیر یا تعویض شوند.

بررسی گاز مبرد از نظر میزان فشار

کاهش سطح فشار گاز درون دستگاه می‌تواند عملکرد آن را تحت تأثیر قرار دهد. بنابراین در زمان سرویس دوره‌ای باید سطح فشار گاز مبرد درون دستگاه کولر گازی بررسی و میزان آن به اندازه استاندارد برسد.

توجه به لوله‌ها و اتصالات از نظر نشتی وجود ترک

در زمان سرویس کلیه اتصالات و لوله‌ها درون دستگاه از نظر نشتی بررسی شده و نسبت به سالم بودن آن‌ها اطمینان حاصل خواهد شد.

هزینه نصب کولر گازی زیمنس

نصب کولر گازی زیمنس با توجه به نوع و مدل آن ممکن است کمی متفاوت باشد. در صورتی که کلیه اتصالات، لوله‌کشی‌ها و سیم کشی برق برای نصب کولر آماده باشد، تنها راه‌اندازی یونیت داخلی و خارجی به عنوان هزینه نصب دریافت خواهد شد. در برخی موارد نصب پایه برای کمپرسور، لوله کشی اضافه یا انجام سیم کشی برق و تکمیل شارژ گاز درون دستگاه به هزینه نصب اضافه می‌شود. بنابراین هزینه نصب کولر گازی علاوه بر نصب شامل انجام خدمات اضافه، ایاب و ذهاب و هزینه‌هایی از قبیل جوشکاری، سوراخکاری و موارد دیگر نیز خواهد بود.

مکان نصب کولر گازی تاثیر بسیار زیادی در بهبود عملکرد کولر گازی و افزایش طول عمر کولر دارد. پیشنهاد می کنم حتما قبل از نصب کولر گازی مقاله بهترین محل نصب کولر گازی در خانه را مطالعه نمایید.

طریقه نصب کولر گازی زیمنس

نصب کولر گازی باید با توجه به اصول و استاندارد‌های لازم انجام شود. بنابراین باید برای نصب دستگاه از نصاب ماهر و متخصص کمک گرفت. پس از انجام محاسبات مربوط به ظرفیت کولر گازی، نصب و راه‌اندازی آن شامل لوله کشی، نصب یونیت‌ها، بررسی خلاء، آزمایش نشتی و شارژ گاز کولر خواهد بود.

  • در ابتدا باید محل نصب کولر گازی مشخص شده و در همان مکان سوراخ‌کاری‌های لازم برای نصب پنل انجام گیرد.
  • در صورت عدم وجود لوله کشی یا سیم‌کشی‌های مورد نیاز، باید لوله کشی را با توجه به استاندارد‌های مورد نیاز انجام داد تا از تعمیر کولرگازی زیمنس غرب تهران در آینده جلوگیری شود. همچنین سیم‌کشی‌های کولر گازی نیز باید به شکلی صحیح و در مسیر‌های کم رفت و آمد انجام گیرد.
  • پس از سیم کشی باید عایق کاری انجام گرفته و وکیوم نیز از نظر نشتی بررسی شود.
  • سپس دیرین‌های داخلی و بیرونی بررسی شده و در صورت انجام درست مراحل، کارکرد صحیح دستگاه به صورت آزمایشی تست خواهد شد.
سرویس و نصب کولر گازی زیمنس در غرب تهران با تاسیساتی شو 09196017175 | 09216051688

سخن آخر

کولر‌های گازی به عنوان یکی از محبوب‌ترین دستگاه‌های تهویه مطبوع در اکثر ساختمان‌ها حضور دارند. برای کارکرد بهتر و مؤثر این دستگاه باید برای سرویس‌های دوره‌ای آن‌ها اقدام شود تا عملکرد و راندمان آن‌ها در طولانی مدت بهبود پیدا کند. در حال حاضر امکان دسترسی به بهترین سرویس کار، نصابان و تکنسین‌های متخصص برای نصب، تعمیر یا سرویس کولر گازی زیمنس وجود داشته و می‌توان از خدمات آن‌ها بهره‌مند شد.